Forum Obywatelskie

Deklaracja Dostępności

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja Dostępności dotyczy strony Forum obywatelskie Transport GZM.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Logo w nagłówku i stopce strony ma niewłaściwy tekst default logo.
  • Zdjęcia w serwisie mają niepoprawne teksty alternatywne.
  • W serwisie występują niedostępne pliki PDF (brak tagów dostępności, tytułów i języka).
  • Zaburzona struktura nagłówków w serwisie.
  • Tabela w serwisie nie posiada komórek nagłówkowych.
  • Kontrast treści tekstowych jest mniejszy niż 4,5:1.
  • Kontrast treści nietekstowych jest mniejszy niż 3:1.
  • W serwisie brak skip linków.
  • Podstrony serwisu mają niewłaściwe tytuły.
  • W serwisie występuje link o niejednoznacznym tekście tutaj.
  • Linki do pobrania prezentacji nie posiadają dostępnych nazw.
  • Brak ostrzeżenia przed otwieraniem linków w nowym oknie.
  • W serwisie brak aktualnej mapy strony i wyszukiwarki.
  • Występują błędy walidacji HTML.
  • Elementy serwisu mają niewłaściwie przypisany atrybut aria-labeledby.
  • Ramka iframe ma niewłaściwy tytuł YouTube video player.

Przygotowanie Deklaracji Dostępności

Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez Utilitia Spółka z.o.o. na Rzecz Dostępności Cyfrowej.

Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z pracownikami Wydziału Zrównoważonej Mobilności w Departamencie Komunikacji i Transportu na adres: mobilnosc@metropoliagzm.pl lub pod numerem telefonu: 32 718 07 11.

Żądania zapewnienia dostępności należy składać na adres e-mail: dostepnosc@metropoliagzm.pl.

Za rozpatrywanie uwag i żądań odpowiada dyrektor Departamentu Komunikacji i Transportu Urzędu Metropolitalnego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, tel. 32 718 07 85.

Zgłaszając żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:

  • Urząd Metropolitalny Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii,
  • Adres: ul. Barbary 21A, Katowice, 40-053,
  • e-mail: urzad@metropoliagzm.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje