Deklaracja Dostępności
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja Dostępności dotyczy strony Forum obywatelskie Transport GZM.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Logo w nagłówku i stopce strony ma niewłaściwy tekst default logo.
- Zdjęcia w serwisie mają niepoprawne teksty alternatywne.
- W serwisie występują niedostępne pliki PDF (brak tagów dostępności, tytułów i języka).
- Zaburzona struktura nagłówków w serwisie.
- Tabela w serwisie nie posiada komórek nagłówkowych.
- Kontrast treści tekstowych jest mniejszy niż 4,5:1.
- Kontrast treści nietekstowych jest mniejszy niż 3:1.
- W serwisie brak skip linków.
- Podstrony serwisu mają niewłaściwe tytuły.
- W serwisie występuje link o niejednoznacznym tekście tutaj.
- Linki do pobrania prezentacji nie posiadają dostępnych nazw.
- Brak ostrzeżenia przed otwieraniem linków w nowym oknie.
- W serwisie brak aktualnej mapy strony i wyszukiwarki.
- Występują błędy walidacji HTML.
- Elementy serwisu mają niewłaściwie przypisany atrybut aria-labeledby.
- Ramka iframe ma niewłaściwy tytuł YouTube video player.
Przygotowanie Deklaracji Dostępności
Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez Utilitia Spółka z.o.o. na Rzecz Dostępności Cyfrowej.
Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z pracownikami Wydziału Zrównoważonej Mobilności w Departamencie Komunikacji i Transportu na adres: mobilnosc@metropoliagzm.pl lub pod numerem telefonu: 32 718 07 11.
Żądania zapewnienia dostępności należy składać na adres e-mail: dostepnosc@metropoliagzm.pl.
Za rozpatrywanie uwag i żądań odpowiada dyrektor Departamentu Komunikacji i Transportu Urzędu Metropolitalnego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, tel. 32 718 07 85.
Zgłaszając żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:
- Urząd Metropolitalny Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii,
- Adres: ul. Barbary 21A, Katowice, 40-053,
- e-mail: urzad@metropoliagzm.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.